Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Saturday, February 13, 2010

B.A.B.Y

Ini cerita hari Khamis walaupun ianya di post pada hari Jumaat. Semalam saya menemani officemate saya ke Klinik untuk check kandungan dia. Ya, dia memang pregnant. She just got married last year and Alhamdulillah dia dikurniakan rezeki. 

Saya tau yang dia sangat gembira dengan keadaan dia sekarang. Ye la, kan bakal menerima ahli keluarga baru nanti. Mestilah gembira dan jugak wajahnya sangat berseri-seri. Sebagai kawan, saya pun tumpang gembira la kan. Malah ade rasa cemburu pulak. Hehe kenape? Sebab saya dapat rasakan hati saya kini meronta-ronta yang saya jugak teringinkan baby! Haha.. Pernah saya suarakan kepada Mama Gee yang saya nak ambil "Anak Angkat"..Nak tau Mama Gee kata apa.. Hurm..dia kata camni.. "Anak-anak kucing kakak si April dengan Tasyia tu pun mama yang bagi makan..nak amik anak angkat?? Nanti mama yang nak kena jaga,, kakak kan sibuk dgn keja!" Tempelak Mama Gee tu buat  saya telan air liur dan tidak pernah menyuarakan keinginan saya lagi selepas itu..Hehe Agaknya,,bila umur semakin meningkat..naluri kita sebagai wanita yang jugak bakal menjadi ibu akan semakin jelas kelihatan secara perlahan-lahan kan?? 

p/s : Rasa amat terkilan baca berita tentang kes buang bayi yang menjadi2 sekarang..Tolongla hantar ke rumah kebajikan atau beri kpd orang yang mahukan baby in stead of ko buang baby tuh merata2.. huhh sighhh...~

4 comments:

Lt. fDanialz said...

huu sedey la jugak bile ada orang tidak menghargai kurniaan tuhan dan buang baby sedangkan ramai yang teringin sangat2 menjaganya

Cik Puan Syeeda said...

Lt. Danny Rock:
sangat setuju dengan tuan! orang yg buang baby tu memang jenis yg tak bersyukur..

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

nak baby gak..tapi lom kawin..huhuhu..
orang yan buang anak tu..mmg cilake je..pandai buat tapi xpandai nak bertanggungjawab..! menci tol lah..

Cik Puan Syeeda said...

cik aidacomei:
yupp..depa sangat tak bertanggungjawab & tak berperikemanusiaan kan??!! sy pun menci jugak org2 cmtu!

Tabung Baby. Please Click :)