Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Wednesday, August 18, 2010

Tragedi bulan Ramadhan

Salam.
Selamat menyambut puasa buat hari yang kelapan yer kawan-kawan.
Harap-harap semuanya sihat-sihat dan masih boleh menunaikan ibadah puasa.
Baru sekarang dapat update apa yang saya alami puasa ketiga yang lepas.
Memang satu tragedi yang sukar digambarkan dengan kata-kata.
Hanya siapa yang alaminya tau perasaan tu macam mana. He..suspen jer kan.
Bulan puasa ni, selalu buat kita teringin nak makan macam-macam jenis lauk pauk dengan kuih-kuih.
Kalau berjalan kat bazar Ramadhan tu rasa macam semua nak beli..nak borong untuk buka puasa. Tapi last sekali, makan tak habis pun. Hehe..tu la hawa nafsu.

Ouh..ok tragedi apa yang saya nak ceritakan? Tragedinya..bila dah terlampau kenyang (makan banyak sangat kan)..keesokkan hari tu terimalah bala nya.. ulang alik ke toilet ..keracunan makanan. sakit itu tak dapat digambarkan dengan kata-kata. puasa pun entah ke mana. Itulah kejadiannya. tapi takpe, kan bila kita sakit, dosa-dosa kecil kita akan gugur? hurm..

Jadi, adik-adik..sila dengar akak membebel ok. Berbuka puasa tu biar la berpada-pada. Jangan ikut perasaan. Kalau nak beli kat bazar ramadhan tu, pilihla tempat yang bersih. Jangan sampai kena keracunan makanan pulak yer.

p/s : Dah serik ke bazar ramadhan, masak sendiri lagi bagus! tapi..sempat ke?  He :)

6 comments:

Faiz said...

bazar jugalah tmpt habis kn duit..haha
p/s:thanks komen kt blog..setiap komen anda dihargai..=)
**HIT MY LATEST UPDATE HERE**

diraja22 said...

ingat 2 bazar ramadan bukan bazir ramadan tau..

Syeeda Sobbihi said...

faiz:
mmg btul..klu ikut hati, semua benda nak beli..sedar2 duit dah tinggal singgit dlm purse..haha

Syeeda Sobbihi said...

diraja22:
haha..ok bazar ramadhan..jgn membazir ramadhan.. :)

db cooper said...

pandai masak ke? hhee

Syeeda Sobbihi said...

db cooper:
tak la pandai sgt..tp setakat nk makan sendiri leh ar wat..haha

Tabung Baby. Please Click :)