Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Tuesday, August 10, 2010

Hari Terakhir Syaaban Yang Membahagiakan

Salam.

Hari ni saya bersyukur sangat-sangat. Ya Allah, Terima Kasih Ya Allah.
Tadi pagi, pertama kali dalam hidup saya, saya telah menjejakkan kaki di Mahkamah Majistret (Sila Baca Majistret, Bukan Syariah yer..Hehe).

Masa tahun 2007, saya pernah terlibat dengan kemalangan jalan raya. Ahh malas nak ingat kisah tu.
Just nak cerita, susulan daripada kemalangan tu, saya telah disaman mintak bayar ganti rugi lebih kurang RM 5,000++ oleh si penunggang motosikal. Oh ya, saya bawa kereta semasa kejadian. Kemalangan itu antara saya (Kereta sang putih) dan juga motosikal. Dipendekkan cerita, saya serahkan kes ini kepada lawyer insurans untuk uruskan.

Dan pagi tadi, perbicaraan telah berlangsung. Kes tersebut telah dapat diselesaikan disebabkan orang yang saman saya tu bersetuju dengan tawaran yang lawyer insurans bagi. What a Relief. Tak perlu lagi ke mahkamah. Tak perlu lagi ulang jumpa lawyer bagi statement. :)

Bukan apa, masa tengah menunggu lawyer tadi, sempat lagi saya berbual dengan seorang abang ni. Dia dah menunggu beberapa tahun tapi  kes masih juga belum selesai. Dia terpaksa ulang alik dari Manjung ke Alor Setar pulak tu semata-mata nak menghadiri perbicaraan. Kalau tak hadir, nanti kena waran tangkap pulak kan. Sebab tu saya rasakan yang nasib saya baik sekali hari ini kalau nak dibandingkan dengan abang tu la. Kemalangan ini pasti saya ingat sampai bila-bila. Semoga jadi panduan di kemudian hari.

Baiklah, esok kita semua akan berpuasa. Saya nak ambil kesempatan ni untuk ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan dan Selamat Menjalani Ibadah Puasa kepada sesiapa yang menyinggah baca belog saya ni. Terima kasih yer sebab singgah.
Setakat itu sahaja buat hari ini.
Semoga Bertemu Lagi. :)

2 comments:

mr.s mi-G said...

salam singgah and selamat menyambut bulan ramadhan. =) btw, jom exchange link.. =)

hamzah ian said...

salam ramadhan okeh... nice blog!!!

Tabung Baby. Please Click :)