Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Tuesday, August 3, 2010

Seribu Satu Rasa

Tak tahu nak mulakan dari mana. Hurm, mungkin kita mulakan cerita hari ini sedari pagi ok?

8.00 Pagi :: Pagi-pagi lagi bos kesayangan saya dah sms mintak check  emel beliau. Katanya, ada orang penting nak datang dalam masa terdekat nih. Memandangkan beliau takde, beliau minta saya uruskan hal itu.Ok, itu perkara penting untuk hari ini.

Hari ini ada 3 paperwork dan report yang sangat urgent. Arghh. Sebal. Semuanya datang secara serentak. Dulu-dulu masa study tak pernah rasa perasaan ini. Nak tau perasaannya camne? Perasaannya seperti dikejar oleh tiga ekor anjing. Ingin lari membuka langkah seribu tapi anjing itu semakin mendekati, mau menggigit kaki. YA, ITULAH PERASAANNYA.

9.00 Pagi :: Telefon asyik berdering. Baru saja meletak gagang (gagang? sudah lama tak menyebut perkataan ini) telefon pejabat, handset pulak berbunyi lagu Lenka - Trouble Is A Friend. Perasaannya seperti mau saja saya menghayun semua telefon dan handset saya juga ke sungai belakang pejabat. Memikirkan itu saja handset yang ada, saya batalkan hasrat murni itu.

9.30 Pagi :: Ex-boss datang pejabat. Sepanjang 3 tahun perkenalan, beliau tidak pernah lupa untuk menanyakan hal yang satu itu. Ya, kahwin. Saya? Diam, taktau nak kata apa lagi dah.

2.00 Petang :: Mengadap laptop di bilik kecil itu sambil mata mengerling melihat ke arah sorang lagi bos kesayangan yang sedang membebel2 dengan tingkah saya. Marah? Tidak sama sekali. Mana mungkin saya nafikan hak eksklusif seorang bos untuk berbuat demikian. Malah seantero dunia juga tahu, menjadi bos sememangnya layak begitu. Saya sudah lali. Ngehee.

6.30 Petang :: Masih di pejabat. Sob sob sob. Ada orang besar kementerian nak datang. Macam biasa, report progress project berlambak2 untuk dihabiskan.

8.30 Malam :: Sampai di istana khayalan. Membuka lappy pink kecintaan sambil menatap belog dan Facebook. Ketagihan itu memang tak mampu diubati. Ngehee.

11.30 Malam :: Masih menatap belog dan berusaha siapkan post ini. Kerja report tadi masih bersisa. Huhu. Cuma tiada mood untuk berkarya kerja itu lagi. Urghh. Kejap lah.

p/s : The moral of this story, kerja, sampai bila pun tak habis. Hiburkan lah hati selagi ada punya masa. :)

2 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

pttla org ckp...

masa belajar adalah better dr keje.huhu

Cik Puan Syeeda said...

adik sugar2:
ye..sangattttt betul. enjoyla mase mudamu..hehe enjoy dgn benda berfaedah laa k..

Tabung Baby. Please Click :)