Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Wednesday, March 2, 2011

Pendiam ke Peramah? Yang pasti bukan Pemarah!

Setiap orang mempunyai persepsi masing-masing ke atas diri orang lain. Dah memang tersurat, kita dijadikan berbeza dengan orang lain. Kalau tengok, cap jari pun dah nampak perbezaannya! Ini kan pulak sifat & sikap. Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan. Kan manusia tu tak sempurna? Tapi tidak pulaklah salah jika kesempurnaan itu dicari.

Macam saya nih.. ada orang cakap saya pendiam..tak banyak cakap.. dan ada pulak yang berpendapat saya nih banyak cakap. Realitinya, saya nih gemar bersikap neutral. Orang kata : Masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang lembu mengeMOOO (betul kah?).. saya lebih senang "adapt" dengan keadaan / situasi.

Personaliti itu mungkin berbeza bila berdepan dengan orang yang berbeza. Kalau dengan orang yang lebih rapat, ya..saya memang ramah tamah & bercakap terlalu banyak.. Tapi, kalau dengan orang yang baru kenal, saya perlukan masa untuk menjadi peramah. Lebih suka bersikap pendiam & serius. Apatah lagi bila berbicara tentang kerjaya. Tiada salahnya kan?

Ketelanjuran kata dan sikap amat saya kesali. Harap tiada yang terasa hati.

p/s : Just be what you are. That's the way you can conquer the world.

4 comments:

norh said...

yup..just be what u are..

Cik Puan Syeeda said...

norh : betul2.. jgn jadi hipokrit kan kan kan?

enjoyurlife said...

xpe tu syeeda, tiada siapa y lebih memahami diri kita melainkan diri kita sendiri..sy pom ada xjew mcm xsuke dgn sikap sy, sy mmg jnis y happy ending cikit tp psti ada org y cemburu dgn kita...jgn layan ek org lain...y psti kita xsakitkan hati org n apa y kita bt betulll...:-))

Cik Puan Syeeda said...

kdg-kdg org tak phm diri kite cmne dan simply accused or making assumptions about ourselves. agree, yg penting xsakitkan hati org. :)

Tabung Baby. Please Click :)