Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Wednesday, September 8, 2010

Oh, saya nak dapat anak saudara.

Baru petang semalam officemate saya, Yani mengadu yang dia rasa macam nak pitam. Dia memang tengah sarat mengandung. Saya yang tiada pengalaman mengandung ni (of course la, kan i tak kahwin lagi?!), dengan selamba berkata ," Yelah, kan u dok hadap computer tu dari pagi sampai ke petang, mestilah pening dan nak pitam. Dah la, u pi rehat, pi tido lagi elok."

Pukul 7.00 malam camtu, tatkala orang semua sedang sibuk sediakan juadah nak buka puasa, saya dapat call dari officemate sorang lagi, airisyun, " Yani dah masuk hospital. Jiran dia yang bawak pi hospital." Oh, kesian dia. Husband dia kat Perak. Mesti dia sedih bersalin sorang-sorang.

Lepas berbuka, terus saya ke hospital. Adik yani tengah tunggu dia. tapi kami tak dibenarkan masuk. Boleh tunggu kat ruang menunggu je. Adik yani cakap air ketuban dia dah pecah. habis basah semua baju. Lama jugak kami tunggu. Sempat lagi lah tengok Cerita Asmara kat Tv3 tu. He. Then, nurse cakap officemate saya tu akan masuk wad dan dijangka bersalin esok pukul 8.30 pagi.

gambar ni curi-curi amik. maap ye misi.

tengah tunggu kat luar wad. sempat berposing. he
Hurm. masa tunggu kat luar wad ni, saya pun telefon encik kekasih.

Saya : Awak, nanti kalau kita kahwin, jangan tinggal jauh-jauh ye. saya sedih la kalau kena bersalin sorang-sorang. huhu.
En. K : eish, merepek apa malam-malam ni. kahwin pun belom, camna nak bersalin.
Saya : (Dalam hati : urghhh..sebal)

Pukul 11.00 malam, husband yani dan family dia sampai dari Perak. Lega. Baru boleh balik dengan tenang. He. Tapi, still dok pikir nih, saya tak sekuat yani dan orang-orang lain yang boleh berjauhan dengan si suami. Saya cuma kuat nangis je. Hu.

p/s : pagi nih pun masih menunggu khabar berita kelahiran baby Yani tu. Takde apa-apa lagi. Hopefully semua ok.

No comments:

Tabung Baby. Please Click :)