Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Sunday, September 12, 2010

Syawalku Yang Kedua

Hari Raya Kedua. 
Pagi tu memang tak pergi mana-mana. Dok diam-diam kat rumah je. Ramai orang datang berhari raya kat rumah. Saya dan Nini tolong Mama Gee la buat apa-apa yang patut. Kemudian, dalam pukul 2.00 petang camtu, baru lah kami dapat keluar berhari raya. Destinasi yang dituju, pastinya rumah sanak saudara yang berdekatan sekitar Alor Setar. 

1. Rumah Pertama - Mak Tam Zakiah, Taman Mutiara.


Mak Tam Zakiah  adalah kakanda kesayangan Pak Bihi. Setiap tahun mesti pergi rumah Mak Tam. Sebab macam-macam ada. Tahun ni, Mak Tam buat nasi ayam dan laksa. Ohh, rojak pun ada. Guna kuah rojak Mak Bee lagi. Semuanya dibalun dengan lahapnya oleh saya. 


Ini dia anak-anak saudara yang baru nak makan sebab asyik bermain sejak dari pagi. Yang baju kuning tu Danish manakala budak perempuan yang comel tu namanya Fifi. Depa dua ni cucu-cucu kesayangan Mak Tam. Seronok je jadi budak-budak ni, dapat banyak duit raya! 

2. Rumah Kedua - Tok Ndak, Taman Berlian.


Ok, Tok Ndak adalah adik kepada MakTok sebelah Mama Gee (hampa paham dak nih?hehe). Senang citer, Tok Ndak nih adalah Bapa Saudara Mama Gee la. 


Sebelah Mama Gee tu adalah isteri Tok Ndak iaitu Tok Ndak Bada. Beliau sangat excited ketika saya mau mengambil gambar beliau. He. Oh, beliau jugak sangat pandai memasak & menjahit. Open house kali nih beliau buat Mee Palembang. Seperti biasa, saya balun dengan lahapnya. 

3. Rumah Mak Teh Miah - Taman Ria 

Rumah Makteh Miah jugak adalah senarai rumah WAJIB pergi masa hari raya kedua. Sebab rumah beliau adalah satu-satunya rumah yang menyediakan juadah Nasi beserta lauk pauk yang enak & sangatlah menyelerakan. Menu tahun ini : Kari Kepala Ikan, Ikan Terubuk Goreng, Tilapia 3 rasa, Kurma Kambing, Sayur Campur dan Sambal Udang. Perghh, memang sedap. Oh, gambar MakTeh tak dapat diambil sebab kesibukan beliau yang sangat ketara sebagai Chef. Jadi, biar gambar saya dan yang lain-lain saja yang memenuhi ruangan belog ini. Ngehee..


The cousins ni kalau berjumpa memang tak lepas dari aktiviti bergambar. He. 
From left : Idzaida - Nini - Saya - Kak Pieja


Haa..budak comel ni adalah anak kepada sepupu saya. Nama dia Jasmin Suraya. Lebih suka membahasakan dirinya sebagai Mamin. Ni la satu-satunya budak yang bila orang bagi duit raya, dia cakap dengan jujur, TAKNAK, MAMIN ADA BANYAKK DAH. Heheh. Kalau semua budak camni memang best. Selamat duit raya kita. 

~SELINGAN SEKETIKA~


He. Ini sebenarnya pose nak tunjuk Handbag baru beli. Dah janji dengan Cik Sepet nak post kat belog. Anyway, this bag is very nice! Sapa-sapa nak tengok & beli handbag cantik-cantik boleh view kat SepetShop yer. 

Pesanan untuk Cik Sepet : Nanti kalau saya beli handbag lagi, dapat discount tak sebab promote beg2 awak? Ngeheee.. Peace :p

Ok, sekian saja update untuk hari raya kedua. Perut dah kenyang. Hatiku sangat lah senang. Mataku pula dah mula mengantuk. Nanti saya update lagi aktiviti berhari raya saya yer. Jom Tido. 
Bye! 

No comments:

Tabung Baby. Please Click :)