Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Sunday, May 1, 2011

#1 : Bride-To-Be Preparation

Selamat Hari Pekerja kesayangan-kesayangan semua!! dan yang paling penting selamat bercuti. Dah 3 hari cuti nih, mampukah bekerja seperti biasa esok hari?? Ok, sila berfikiran positif. Selamat kembali bekerja buat syeeda sobbihi di esok hari. 

Waktu cuti cenggini tiada apa yang lebih menarik melainkan berlibur.. ceaaa bunyi nya macam budak baru masuk umur 18 tahun nak berjinak-jinak dengan kelab malam pulak.. hee 

Encik Tunang says :: Jom Berlibur-libur buat preparation majlis kite :) 
Hari nih baru dapat ketemu encik tunangku. Plan hari nih, attend kenduri kawan sekolah saya, Hartini. Selamat Pengantin Baru Tinie! Dia punya wedding theme, colour biru. Nice :) Hurmm, it seems like blue is one of my favourite colour on the list as my wedding theme.  

Mengambil berkat dari Tini.. ngeh ngeh.. 
Lepas makan kenduri (nom..nom..nom.. macam dalam cafeworld FB), we're heading to Butik Pengantin D'Kasih. Kitorang hantar kain persalinan akad nikah untuk dibuat baju. Sebelum nih, memang saya dah survey butik mana yang sesuai untuk saya mengupah baju persalinan nikah. Bukan baju saya sorang je, baju encik tunang sekali perlu diupah jahit. Nampaknya, D'kasih nih memenuhi ciri-ciri yang saya cari. Design yang cantik, offer dan bajet yang berpatutan serta paling penting customer service yang best. Pekerja-pekerja butik ni peramah dan boleh bertoleransi. As for my reception day, i'm still not confirm yet which boutique should i choose. Any suggestions?? Dalam sebulan nih, saya target untuk survey butik pengantin untuk dapatkan pakej yang saya suka. 

Ohh ya, nak citer gak yang saya dah pun mendaftar Kursus Kahwin. Baru minggu lepas, saya pergi daftar di Pusat Dakwah, Alor Setar. Insyallah, 14 - 15 Mei ni saya akan attend kursus tu. Encik Tunang maybe akan attend kursus di area Sungai Petani. hu :(

Ok, itu saje update kali nih.
So, Status wedding day preparation saya :
-  Kursus Perkahwinan (Telah Daftar)
-  Persalinan Nikah (In Progress) 

4 comments:

cik yana said...

long way to go dear but trust me, kejab je tu ;)
gud luck then! :)

Cik Puan Syeeda said...

cik yana:
tengkiu2 :)

Liza Razak said...

kalau nak wat preparation kawin ni kena hati2 sbb takut terover budget.nnt cari pakej yang murah tp cantik.saya dulu guna pakej mekap+pelamin+baju sanding+bilik tidur = rm850.Gud luck tau!!

Cik Puan Syeeda said...

liza:
wahhh, murah sgt tu 850.. yg dok survey2 skrg nih, semua seribu ke atas je.. thanks 4 reminding me..

Tabung Baby. Please Click :)