Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Thursday, September 16, 2010

Syawal Ketiga-Keempat-Keenam-Ketujuh :: Edisi Raya Bersama Rakan Taulan

Hai Semua-semua. Ini adalah entry yang mengumpulkan cerita-cerita dan foto-foto saya bersama rakan taulan untuk sambutan hari raya bagi tahun ini. Sila baca tajuk. Syawal Ketiga-Keempat-Keenam-Ketujuh berhari raya bersama rakan-rakan. Haa, banyak hari punya cerita nih. Ok, Mari kita mulakan. 

*******************************************************
HARI RAYA KETIGA

Pagi hari raya ketiga tu, saya memang tak ke mana-mana. Masih melayan saudara mara yang datang ke rumah. Sebelah petang, barulah gerak ke open house kawan sekolah saya, Fudzla di Pumpong, Alor Setar.

Sepupu Sobriah-Tuan rumah, fudzla-saya-Sobriah

Fudzla ni sekelas dengan saya masa di SMK Sultanah Bahiyah. Sekarang dia jadi Cikgu & mengajar di Johor. Kalau nak jumpa dia ni, memang setahun sekali jer la. Tu pun masa raya.  Haa, nampak tak dalam gambar tu, gadis berbaju ungu yang sedang pegang angpau raya banyak2? Itu lah fudzla. Sobriah pun rakan sekelas jugak. Kini bergelar cikgu & mengajar di Jitra, Kedah. Hurm, walaupun kat kedah, still susah jugak nak jumpak dia ni. Ye la kan, masing-masing sibuk dengan kerja. Oh, gambar makanan tak sempat nak tangkap, sebab sibuk dengan aktiviti memakan jer.He2. By the way, makanan sedap.

Balik jer dari rumah Fudzla, rumah saya dikunjungi oleh best friend saya, Jaylie. Dia ni kawan baik saya dari sekolah rendah sampai sekolah menengah. Semua rahsia sulit saya, si Jaylie nih tahu la. He2. Dia pun cikgu gak, mengajar Bahasa Inggeris kat sekolah di Petaling Jaya.

Berposing di hadapan kereta baru Jaylie
Ok, masa nih Jaylie berpakaian sempoi-sempoi sebab nak balik KL dah. Nak masuk kerja dah on the next day tu. So, sempatlah saya jumpa dia, dan tapaukan dia dengan kuih-kuih raya dan jugak Nasi Tomato buatan Mama Gee. Jaylie kata , "Eh, ang ni macam mak aku lak, nak tapaukan bekalan makanan!" He2 :p Saya cakap saya cemburu dia kurus sangat, jadi nak jugak dia gemok mcm saya.
******************************************************
HARI RAYA KEEMPAT

Masa hari raya keempat, saya dan Maryam berpakat nak melawat si ibu mengandung yang tengah tunggu masa je nak deliver iaitu Amal. Pakatan tu hanya bermula di facebook je. Boring asyik memerap di rumah je waktu cuti. Cuti-cuti camni bukannya datang selalu, jadi, haruslah jalan-jalan kan.
Saya-Amal-Maryam
Lagi gambar kenang-kenangan
Amal tinggal di KL dan kebetulan balik beraya di rumah nenek dia di Bukit Tinggi, Jitra, Kedah. Kedua-dua orang di atas ni pun rakan-rakan sekolah dari SKTU dan SMKSB. Dua-dua pun cikgu. Amal mengajar di KL dan Che Yam pulak di Kulai, Johor.Ye, kawan-kawan saya memang kebanyakannya cikgu. Saya jer tersasar ke bidang pertanian. Sasar jauh pulak tu. He2. Rezeki masing-masing kan. Oh, Maryam ajukan saya soalan cepumas lagi. Bila nak kawen? Hurm...Encik kekasih, sila jawab!

****************************************************
HARI RAYA KEENAM

Oh, hari raya keenam nih memang istimewa. Sepatutnya hari ni saya masih bercuti, tapi dipanggil bertugas. Ke Putrajaya untuk satu urusan rasmi. Tapi takpe, saya berpeluang jumpa kawan lama masa di UiTM dulu. He2. Sambil menyelam, sambil minum air. kan, kan, kan?

Saya-Lynn
 Dua-dua muka keletihan. Baru habis bekerja. Ini Lynn, rakan sebilik dan serumah sewa masa belajar di UiTM dulu. Dah banyak tahun tak jumpa dengan Lynn. Hanya berhubung melalui FB. Sekarang Lynn kerja di Dengkil dalam bahagian yang paling disukainya, Industrial Lab! Hehe. Oh, dulu saya selalu tiru Lab Report Lynn. Sebab dia memang excellent buat Lab Report. Nasib baik la kerja saya sekarang tak perlu buat Lab Report, kalau tak, dah tak tahu nak tiru sapa dah. ngehngeh..Lynn, tengkiu tau hantar aku gi klia. Nanti, hantar lagi ehh..aku belanje ko makan McD ehh. french fries saje. Hikhik.
*****************************************************
HARI RAYA KETUJUH

Ok, sambutan raya dan majlis rumah terbuka diteruskan lagi. Hari ni saya berkunjung pulak ke rumah Officemate saya, Siti di Pendang, Kedah. Dia buat open house dan juga kenduri kesyukuran memasuki rumah barunya. Serius, rumah itu sangat cantik. Wah, semangat nak beli rumah sendiri nih semakin membara. Harus bincang dengan encik kekasih! :p
Liza - Saya
Masa saya mula sampai rumah Siti, kawan saya si Liza nih dah nak balik. Oh, saya sangat adore baju kaftan yang dia pakai. Sumpah, cantik! macam artis laa..kalau tak preggy cam dia, leh pakai tak kaftan camtu ekk?

Hasfa - Liza
Lupa nak cakap, saya datang dengan si budak comel di atas nih, Hasfa. Dia pun officemate saya juge. Tak la rasa kesepian sangat nak pergi attend kenduri sorang-sorang sebab dia ada. He2.

Siti - Saya
Baiklah, mempersembahkan, tuan rumah kenduri, Siti yang berbaju sangatlah jingga. Sedondon dengan hubbynya. Sempat jugak saya mengusik dia yang kenduri dia buat nih sangatlah meriah, mungkinkah ada berita-berita gembira lain mengiringi majlis kenduri tersebut? Dia ketawa besar. Oh, Siti cakap rumah dia ni cat ikut tema. Kat ruang tamu- warna jingga ,kat ruang makan -warna ungu dan kat dapur ada kabinet hitam-merah yang sangat cantik. Erm, dalam bilik tak tengok pulak. Giler, bilik orang pun takkan nak tengok? Segan, kot. :p 

******************************************************
Ok, semua. demikian sudah ceritera saya untuk dua-tiga hari yang lepas. Alaa..minggu depan dah nak start masuk office balik. Rasa malas masih menebal dan harus dikikis dengan semangat waja. 
U all camne? Dah masuk kerja?Ada ok kah?

p/s: Entry ini ditulis sambil melihat cerita Halimah Jongang di kaca televisyen.

2 comments:

Drama Mama said...

meriahnya raya! cantik kaftan tu..memang trend skang kan caftan. :-D

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Cik Puan Syeeda said...

drama mama:
cantik kan?? hurmm..mmg trend busana kaftan skrg. mesti dptkan jugak2! hehe :D

Tabung Baby. Please Click :)