Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Tuesday, November 2, 2010

Ayaq Bah = Banjir

Hujan turun tak henti-henti dari pagi sampai ke malam. Bermula sudah musim tengkujuh di kawasan utara. Tadi masa nak pegi mesyuarat, secara tak sengaja terdengar berita kat radio  yang sekarang nih dah capai angka 9,000 orang mangsa banjir kat Kedah. Antara kawasan  yang banjir ialah Kuala Nerang dan Changloon. Program gerak siswazah tani kat UUM pun tergendala kejap sebab banjir. Orang ramai takleh lalu kat kawasan tu. Bukan setakat negeri Kedah je banjir, Perlis pun banjir jugak. Yang paling kesian sekali kat pakcik-pakcik dan makcik-makcik pesawah dan petani. Padi baru tanam sebulan je, dah ditenggelami air. Kesian kan. Harap-harap pakcik-pakcik dan makcik-makcik dapat bersabaq byk2 no. 

p/s : hujan di luar semakin lebat..begitu juga hujan di "hati". 

4 comments:

Zullism said...

banjir kali ni tak dapat nak rasa 5 tahun lepas banjir besar kat perlis saya ada kat sana syeeda...best pun ada seram pun ada....jangan main air bah dah

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

ayu pun kena jaga-jaga,,
selalunya bila belah utara dah bah..
johor selepas itu

moga2 tak bah macam tahun 2005

Syeeda Sobbihi said...

zul: perlis dah mula ditenggelami air..kwn2 kat perlis semua dok mengangkut barang2 dah.

Syeeda Sobbihi said...

ayu: hrap2 banjir tak teruk tahun ni kan.. :)

Tabung Baby. Please Click :)