Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Thursday, November 18, 2010

Mari Beraya Haji di PokSen Cottage

Hai semua. Dah masuk raya kedua Hari Raya Haji kan? Cepat betul masa berlalu. Esok dah hari Jumaat. Kemudian, sabtu. Saya di Kedah masih lagi bercuti. Tapi, itu pun bergantung kepada keadaan. Sebabnya, esok ada kerja yang perlu dibereskan. 

Ok, cerita hari ini, masih lagi tentang makan-makan daging korban sempena Hari Raya Haji. Destinasi hari ini ialah PokSen Cottage. Ecehhh..bajet macam sambutan ala-ala english garden la pulak. Hehe Actually, lokasi kali ini ialah rumah Pakcik saya di Pokok Sena. Saya dan sepupu-sepupu kesayangan selalu jer gelarkan rumah beliau sebagai PokSen Cottage..sebab nak kasi tempat tuh macam happening la sikit. Ngehee.  Jom kita intai lauk makan-makan kat sini! 

nyummy..sedap ohh...
Tadaa..mempersembahkan Gulai Daging Batang Pisang, Sup Tulang serta Air Asam yang tersangatlah menyelerakan. Lauk sesimpel macam nih memang menjadi kegemaran saya. Superb! 

Peace! Saya sudah kenyang. 
Erkk..kenyang sangat. Sendawa, sambil mengurut-urut perut. Haha. Sungguh kurang sopan anak dara ini. Dan tiba-tiba dengar Mama Gee kecoh-kecoh.

Mama Gee : 
Kakak, cepat-cepat. Mai cepat tangkap gambaq mama dengan cucu nih. Nak upload dalam Facebook.

Nini Adik Kesayangan:
Hang tengok kak ida, Mama dah excited sangat tu. Hang kena bagi cucu kat mama cepat ahh. Haha
(Gelak Hell)

Saya:
*wink* (sengih-sengih kerang busuk. Malu lah kunun.Gedebush sekali kat muka)

Mama & cucu saudara beliau (anak sepupu saya - Jasmin Sofea)
Budak comel kat atas tu Jasmin Sofea. Anak kepada sepupu saya. Budak nih sangatlah peramah dan suka gelak. Tambah-tambah lagi kalau masa kita capture gambar dia. Senyum keseronokan sungguh! 

Nak jugak enterframe..
Haha. tadi bukan main lagi kata kekenyangan sangat. Sekalu jumpa kek pulak, disumbat jugak ke dalam mulut. Ohh, saya memang pantang melihat makanan. Bukan ape, daripada makanan tu dibazirkan, baik lah saya makan. 

Sekarang dah sampai kat rumah. Nak rehat-rehat sambil tengok cerita Cinta Kirana. Jom!

2 comments:

Zullism said...

uiks gulai batang pisang dah lama tak pekena tu...sedap2 tim ekenduri ja boleh rasa

Cik Puan Syeeda said...

zul:
haaa sedappp..memang best makan masakan kampung nih..

Tabung Baby. Please Click :)