Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Thursday, November 18, 2010

Short Brief Tentang Sambutan Hari Raya Aidiladha dan Follower Keseratus.

Wahh..boleh tahan jugak penatnya menyambut raya haji hari nih. Walaupun tidaklah semeriah hari raya puasa, tapi sambutan tetamu yang hadir ke rumah boleh tahan meriahnya. Nak tau tak, hari nih dah dua kali keluar pergi beli barang kat hypermarket. Pagi-pagi tadi dah menjengah ke Giant Alor Setar, beli barang nak masak. Lepas tu, elok dah lepas tengahari, semua makanan dah habis. Mama Gee (the Chief Cook Of Course) mengarahkan saya keluar beli barang lagi. Tu tandanya, Mee Palembang Mama Gee sangatlah sedap sehingga menjilat pinggan! Hee..

Maka pergilah saya ke Tesco bersama Encik Kekasih..Teehee tiba-tiba watak Encik Kekasih muncul di sini pulak kan. Wuish, malu! Ye, Encik Kekasih datang beraya kat rumah. Kan ke saya sekarang, tiada kenderaan untuk bergerak, jadi mau tak mau..Encik Kekasih perlulah jadi Bapak Supir yang menghantar saya ke hulu ke hilir. Hee.. Oh ya, Encik Kekasih bawak Mee Rebus dan Nasi Himpit ke rumah tadi. Tengkiu ye awak! Balik saja dari Tesco, Mama Gee dah sibuk-sibuk menyambung aktiviti memasaknya yang tergendala. Saya dan Encik Kekasih tolong-tolong Toksu potong-potong daging korban beliau untuk diagihkan kepada jiran & sedara mara. Pastu, sambung aktiviti makan lagi dan lagi dan lagi..Hee Minggu nih for sure paling banyak makan daging kan? Korang semua kena beringat gak ye, jangan makan daging banyak2, nanti cepat pulak naik darah tu. Hati-hati tau (*_*)

Okeh, habis menyibukkan diri dengan hari raya haji, baru dapat jenguk-jenguk belog. Sedar-sedar, uish, dan capai 102 follower dah?? Terkejut tau.. Tak sangka, ada jugak yang nak baca blog saya nih. Dulu, saya ingat, nak capai follower keseratus nih macam mimpi je. Finally, dapat gak. Dan...lagi terkejut sebab Abang Blogger Idaman Malaya..aka Ben Ashaari jadi follower saya yang ke 102. Wowww! Bukan pe, abg ben nih leh consider macam selebriti  blogger la, tak sangka lak dia nak follow blog cikai2 cam saya nih. He.. Dan kepada kawan-kawan yang lain, ribuan terima kasih diucapkan kerana sudi jadi follower saya.. Sayang kamu semua!  (*_*)

Tadaaa..anda penyuntik semangat untuk teruskan berblogging! Terima Kasih.
p/s : Destinasi hari raya esok, mungkin PokSen Cottage. Jom tambah berat makan daging lagi!

2 comments:

Zullism said...

best raya syeeda...wahh en ben dah follow tu...selamat berblog rajin2...:)

Cik Puan Syeeda said...

zul:
best sebab makan banyak jer..hee tu ar, kena rajin2 tulis blog sekarang :p

Tabung Baby. Please Click :)