Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Sunday, July 24, 2011

#3 : Bride-To-Be Preparation

Bunga Pahar ke Bunga Telur eyhhh?? 

Hai kesayangans. Just nak update sikit tentang my wedding preparation. Kali nih tentang bunga telur. Saya pun tak pasti, some people call it as Bunga Pahar. Agaknya sama la kot. Ada sesetengah orang suka booking & beli dalam bentuk banyak sekaligus kan? But, as for my wedding, saya prefer beli sedikit demi sedikit. Dalam nak buat preparation ni, saya banyak refer dengan kawan-kawan yang dah pun berumahtangga. Just nak tanya diorang tentang how they prepared before this. Most of my friends advised supaya saya beli sedikit demi sedikit. So that, duit tak berhabis banyak di saat-saat akhir. Hmm camtu. Biasela, bajet ciput je. Kena la berjimat-cermat. 

turqoise + pink 

Saya pilih dua color untuk bunga telur nih. Which are blue turqoise and pink. Sama cam dengan tema majlis resepsi. Puas jugak survey untuk harga yang "Best BRO.." till finally, i decided to shop at Jalan Masjid India and Klang baru-baru nih setelah jumpa dengan bunga idaman hati. Nih baru ada beberapa pcs jer nih. Mama Gee cakap kena tambah lagi. So, bulan nih mesti shopping lagi untuk tambah bilangan. Jadi macam hobi pulak. Tiap-tiap bulan mesti nak mengumpul bunga telur. Haha. 

p/s: Doakan yang baik-baik aje untuk saya dan Encik Tunang ye. 

No comments:

Tabung Baby. Please Click :)