Rakyat Simply Syeeda

En. Hubby & Pn. Syeeda

Daisypath Anniversary tickers

Cik Piya Kesayangan Mummy & Papa

Lilypie First Birthday tickers

Berape orang mengintai di sini?

Friday, October 5, 2012

Wedding Review 5: Pelamin, Meja Makan dan Bilik Pengantin Majlis Resepsi

Assalamualaikum & Hai! I terpanggil nak buat entry ni since ada respons dari seorang B2B dari Jitra yang bertanyakan tentang pakej yang i sewa dari Butik Ella Miamor Bridal, Alor Setar semasa majlis resepsi di rumah i, Fajar Istana Cinta. So, hari ni I nak review pakej yang i ambil kt Ella Miamor Bridal ye iaitu Pelamin, Meja Makan untuk Makan Beradab dan Bilik Pengantin. Mekap untuk majlis resepsi ni pun diambil dari butik ni. 

1. Pelamin 

Sepertimana yang i citer dalam entry sebelum ni, tema majlis resepsi i ialah turqoise dan pink. Boleh refer entry wedding outfits i kat sini : All Wedding Outfits untuk baca tentang wedding outfits i semasa majlis resepsi yang berwarna turqoise pink tu. (juga disewa dari butik ini) 


Bagi pelamin, i pilih pelamin jenis modern style dan ada chandelier kat tengah. Full of colourful flowers. Baru lah meriah gitu! Pelamin ini dipasang kat area hall rumah i. Kat situ je luas pun. Boleh la ramai org masuk tengok majlis bersanding. Butik ni datang pasang pelamin 2 days before majlis berlangsung. I kan kahwin bulan Disember 2011, so masa bulan tu memang banyak sangat majlis kahwin. Nasib baik butik ni bagi servis yang terbaik punya. So that, i pun tak la kelam kelibut. Hehe :) 

2.  Set Meja Makan 

Ini pulak set meja makan untuk makan beradab. Set meja panjang yang bersaiz 20' x 5' (saiz ni i main agak2 je) yang dirias dengan scallop berwarna pink dan biru turqoise. Kerusi yang disediakan ialah 2 kerusi pengantin dan 6 kerusi untuk tetamu rombongan lelaki. At first, Mama Gee & Pak Bihi macam risau gak sebab set meja makan ni nampak kecil & sempit. tapi, everything went well. ok2 je. ngam-ngam gitu! 

 Pandangan hadapan 

Pandangan sisi 

ohh ye, scallop putih yang kat atas siling tu tak termasuk dalam pakej set meja makan ini ye. yang itu i sewa dari tuan khemah kenduri. hee :) 

3.  Bilik Pengantin 

Set bilik pengantin yang i pilih pun dirias dengan colourful flowers dan ada chandelier di tengah. Ada small pillows yang diletak di tengah bahagian katil. 

Nampaknya adik i, Nini dah bergaya sakan atas katil pengantin ni.. hurm 

ok, kasi can pengantin lak nak posing. 

4.  Mekap

I jugak ambil pakej make-up artist (MUA) di butik ini. Hasilnya tidak mengecewakan. Maklumla, muka i bermasalah resdung skit. so, bila MUA ni dapat merias wajah i, i mcm amazing la jugek. hehee 


So far, i amat puas hati dengan servis yang diberikan oleh Butik Ella Miamor Bridal. Opps, i tak dapat apa-apa komisen pun eyhh untuk promo depa ni. Just nak share dengan other B2B yang sekarang ni tengah survey2 pakej perkahwinan. Suka la citer bab2 majlis kawen ni.. Hehe. 

So, to Hani, akak harap u read this & dapat ideas untuk memeriahkan majlis u tahun depan ye. Setiap B2B inginkan majlis yang perfect kan. Akak doakan semua persiapan majlis u berjalan lancar ok! :) 

4 comments:

Anonymous said...

Thanks akak for all the info..hurm look really nice & hani suka..:)

Cik Puan Syeeda said...

ok cepat2 booking ye..skrg ni myb pakej pelamin, baju dll smua design baru..nnt blk kedah, cpt2 pi butik tu k.. hee anyway, nice to know u!

sityshaklee said...

Salam..berapa hrga pakej mcm nikt butik tu..thanks 4 sharing..

Cik Puan Syeeda said...

Sitiamira : blh pm kt fb ataupun emel i k. Segan lak nk sharing kt cni :) my emel - sitisyaheeda@yahoo.com.my

Tabung Baby. Please Click :)